Case Study – Advertiva realizuje program motywacyjny dla marki Volkswagen

Krok pierwszy – klient / wyzwanie

Volkswagen Group – dystrybutor samochodów grupy Volkswagen na Polskę, zlecił nam zaplanowanie i zrealizowanie programu motywacyjnego dla działu samochodów użytkowych, czyli departamentu zarządzającego sprzedażą i serwisem modeli, takich jak: Transporter, Caddy, Crafter. Prowadzone wcześniej promocje dla kanału dystrybucji nie były skoordynowane i nie spełniały pokładanych oczekiwań.

Nowy program motywacyjny miał być rozwiązaniem kompleksowym, które przejmie rolę doraźnych promocji i zintegruje ich zróżnicowane cele.

Clipboard01Krok drugi – target

Główną grupę docelową stanowili sprzedawcy samochodów użytkowych marki Volkswagen w salonach dealerskich.

Podmiotem naszych zainteresowań były tylko osoby dokonujące bezpośredniej sprzedaży aut. To niemal wyłącznie mężczyźni w przedziale wiekowym 25-45 lat, posiadający średnie lub wyższe wykształcenie, dysponujący wiedzą techniczną i biegle posługujący się narzędziami internetowymi.

4H

Krok trzeci – proces

Przygotowanie koncepcji działań promocyjnych zostało poprzedzone staranną analizą dotychczas realizowanych promocji i celów, jakim miały służyć. Członkowie teamu kreatywnego odwiedzili kilka salonów dealerskich. Podczas spotkań przeprowadzili serię wywiadów z przyszłymi uczestnikami promocji. Rozmowy dotyczyły oceny dotychczas prowadzonych promocji, uwagi organizacyjne, kwestie ergonomii uczestniczenia w wewnętrznych akcjach promocyjnych, preferowane nagrody, kanały komunikacji.

Klient udostępnił nam także informacje o funkcjonalności swoich programów księgowych, magazynowych oraz oprogramowaniu CRM. Dzięki tak szerokiemu spektrum zagadnień uzyskaliśmy niezbędne dane i oceniliśmy, które informacje z tego typu programów mogą być przydatne do celów wewnętrznych promocji.

1A 6

Krok czwarty – rozwiązanie

W wyniku przeprowadzonych analiz i po licznych konsultacjach z klientem powstał zintegrowany program motywacyjnych o nazwie Formotion. Aby nowa formuła mogła zastąpić szereg dotychczasowych promocji, zdecydowaliśmy się przyznawać punkty zarówno za cele ilościowe, jak i jakościowe. Wzięliśmy pod uwagę preferencje uczestników co do nagród.

Głównym narzędziem do ewidencji punktów i zarządzania programem Formotion było nasze autorskie oprogramowanie administracyjne, które połączyliśmy z zaawansowanym systemem CRM klienta. Dzięki temu mogliśmy w sposób automatyczny i bardzo precyzyjny nagradzać punktami uczestników za poszczególne działania.

Na potrzeby programu Formotion wykonaliśmy szereg materiałów promujących idee programu motywacyjnego. W pakiecie startowym, który otrzymał każdy z uczestników, znalazły się: katalog nagród, list przewodni, formularze oraz jako nawiązania do głównej nagrody płyta z muzyką brazylijską, album o Brazylii i woreczek z aromatycznymi ziarnami kawy (wycieczka do Brazylii była dodatkową nagrodą główną w okresie wdrożenia programu).

Najważniejszym nośnikiem programu był dedykowany serwis internetowy. Po zalogowaniu każdy z uczestników mógł sprawdzić ilość zebranych punktów, wymienić punkty na nagrody, zapoznać się z zasadami itp.

Aby zapewnić optymalną ergonomię, serwis przeszedł badanie „usabilty”. W rezultacie, jeszcze przed oficjalnym uruchomieniem strony, zmieniliśmy układ menu i hierarchię szeregu elementów w strukturze strony. Uproszczona została także forma komunikacji w serwisie.

3

Krok piąty – rezultaty

Program cieszy się dużym powodzeniem wśród uczestników i wysoką oceną klienta.

Udało się skutecznie zintegrować szereg niegdyś doraźnych promocji w jeden konsekwentny program motywacyjny.

Z powodzeniem zrealizowane zostały założone przez klienta cele ilościowe i jakościowe już w pierwszej edycji programu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *